Luca Finnországban

Tegnapi és a mai nap

2017. április 19. 17:18 - KáeNeL

Tegnap fejéssel kezdtem az első kinti hetemet a farmon. Egy vákuumos masinát használtunk hozzá, aminek a kezelése egészen egyszerű volt. Még élveztem is. Közben lecsutakoltuk a tehenet, szinte láttam rajta, ahogy örült neki. 

Viszont...amikor enni akartunk adni a többinek...hátööööö...durva érzés, amikor meglátod a 10 nagytestű állatot, akik mind azt akarják, ami a kezedben van. És jönnek. Gyorsan. És a kerítésen belül vagy. 

Aztán elmentünk a magtárba, megtöltöttünk egy csomó 20 kg-os zsákot és 3 féle magot összekevertünk. Aztán elkezdtük őrölni egy géppel. Zajos volt, de közben vicces is, mert az a finom por mind ránk szállt. A fele az én orromba, a másik fele meg Maelle fekete hajába. Úgy nézett ki, mint Hófehérke. Amúgy nagyon jól mulattunk. :)

Ebéd után elmentünk a Youth Club-ba, Vesilahtiba, ahol néha dolgozni fogunk fiatalokkal. Programokat szervezünk és motiváljuk őket, hogy beszéljenek angolul. De mivel én finnül szeretnék tanulni, azt hiszem, sokat tanulhatnék tőlük. Szóval ez a dolog mindenkinek jó... :) sajnálom, hogy nálunk nincs ilyen...vagy ha van, nem nagyon hallottam róla. 

Utána volt egy kis szabadidőnk és én elmentem futni, majd utána kirándulni a többiekkel. Iszonyatosanegészségesenélek. Jajjj küldjetek húúúúúst!!!!

Ma reggel szintén fejéssel kezdtünk. Megint megtámadtak a tehenek. 

Utána a kerítést kezdtük javítani. Az U alakú szög nem a barátom. Egyszerűen hiába próbáltam, vagy nem fértem hozzá, vagy nem arra ment, ahova én akartam. Szóval ez még idő lesz, mire erre rá fogok érezni. Igor és Jarume nagyon ügyesek voltak, sok kerítés karót bevertek, pedig nem volt egyszerű. 

Aztán Isabelle felváltott engem, és én Ira-val metszettem. Olyan volt, mintha otthon lennék...a madarak csicseregnek, a nap gyönyörűen süt...jah nem, otthon szakad a hó és gondolom áll a BKV és a MÁV is, ahogy azt kell. :D 

De valóban csodálatos volt. A birkagyapjút ősszel a bokrok köré tekerik, hogy ne fázzanak meg. Most ezeket is leszedtük és én utána összeszedtem egy finn kisfiúval. Nagyon aranyos volt, hogy segített nekem és FINNÜL BESZÉLGETTÜNK!!!! :) 

Még nem tudom, mi a program estére, de őszintén szólva nagyon vágyom egy jó pohár magyar fehérborra. 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucafinnorszagban.blog.hu/api/trackback/id/tr9912437781

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása