Luca Finnországban

Finn történelem a főiskolán...finnül

2017. március 31. 17:59 - KáeNeL

A főiskolán felvettem egy szabadon választható tantárgyat Finnország történelme címmel. Nagyon ígéretesnek hangzott, mivel szeretem a történelmet és hát Finnország…csodálatos.

Elmentem az Astoriához, megtaláltam a termet, de összesen hatan voltunk. Gyanús volt. Mikor bejött az oktató, látta, hogy nem vagyok ismerős neki. Kérdezte, hogy ki vagyok, mi vagyok. Mikor elmondtam, az volt az első kérdése: „aha, finnül tud?”. Nagyot néztem, mivel a „zseniálisanszuperjóéstökéletes” Neptun rendszerben nem láttam, hogy van előkövetelmény. Hát volt. Elmesélte, hogy ott mindenki körülöttem finn fordító szakos és nem tudta, hogy engedte a rendszer, hogy felvegyem a tárgyat. Ja, és a vizsgán fordításokat kérne számon… azt hiszem, ez volt az a pillanat, amikor láttam magam előtt elúszni a krediteimet és a félévemet.

(Vesilahti on turvallinen modernin maaseutumainen itsenäinen kunta. Yhteisöllinen ja viihtyisä Vesilahti tarjoaa asukkailleen arjen tärkeimmät peruspalvelut. Kunnassa on hyvä asua, yrittää ja harrastaa. Ez csak egy szép példája a finn nyelvnek, csak hogy akik nem találkoztak vele, értsék, hogy mennyire komoly volt a helyzet..)

De aztán rájöttem: ami nem öl meg, az megerősít. A TÓK-on pedig rajtam röhögtek a csoporttársaim, hogy finnül tanulom a történelmet. Ma a búcsúbulimat szervezve azt gondolom, talán ők sem hitték, hogy lesz ebből a dologból valami. Talán én sem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lucafinnorszagban.blog.hu/api/trackback/id/tr2312390625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása